Fettis-dagen

Idag är det då fettisdagen. Eller som jag brukar säga,fettisdagen^^
Det är meningen att man ska käka semlor utan att behöva ha dåligt samvete för det. Så passande,för jag har ätit 1,5. Överdrivet gott är det egentligen inte,jag gillar inte ens mandelmassa. Men traditioner ska hållas!


(http://hurtig.blogg.se/images/semla1_1139477634.jpg)

Jag behöver heller inte ha dåligt samvete för dem. Till frukost blev det två fullkornsmackor med ost på,ett glas mjölk,ett glas nyponsoppa och Yoggi lätt&lättsockrad Persika med fullkornsflingor. Med en sån stadig frukost har man inget sug att småäta så jag höll mig mätt ända tills det var dags för lunch i stan. En hälsotallrik på Kofi på drottninggatan. Det var jättegott och enkelt att även göra hemma. Super!

Shopping blev det inget för mig. Sällskapet jag hade intresserar sig inte så mycket för kläder,vi kollade efter skosnören till honom och skivor och filmer. Men det var kanske lika bra för plånboken=) 

Nu på kvällen prövade jag på Pilates på mitt kära Eriksdalsbad. Det var sådär,ska ge det en till chans på torsdag. Men jag saknar gruppträning där man blir riktigt svettig! Har bara prövat på lugnare träningsformer hittills. Måste nog gå på aerobic,box eller core för att bli av med mer energi. 
Idag hade jag sådan energikick att jag sprang hem halva vägen från bussen. Det är inte ofta!:P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0