Vem sa att man blir dum av att se på TV?

Jag har suttit och tittat på Oprah i 30 min nu. Huvudämnet är hur man håller sig ung, men de drar upp många olika roliga ämnen om kropp och hälsa. Jag har lärt mig så mycket att säkert hälften redan runnit ur öronen. Men man minns sådant man vill minnas. Till exempel detta:

* Stress gör att kroppen samlar på sig fett och kalorier eftersom den tror att du är på svältgränsen. Stressen uppstod nämligen för 1000 år sedan när kroppen utsattes för svält.

* Magnesium är en bra mineral (?) för att sänka sin stressnivå.

* 8 timmars sömn per natt är att rekommendera.

* Om du dubblar antalet gånger du har sex så kan du förlänga ditt liv med 3 år!!!


I eftermiddag kommer förhoppningsvis fortsättningen. Programmet är uppdelat i två shower.
Så slå på TV3 kl. 13.40! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0