Live från Huddinge sjukhus

Hej bloggen!

Nej,ni behöver inte vara oroliga. Det är inte jag som är inlagd på sjukhuset. Det är min mormor. Ingen större fara,hon har en infektion i på ett sår som hon nyligen opererade. Men det kan ju vara skönt med lite besök och sällskap ialla fall. Just nu är det två sköterskor inne hos henne medan jag och mamma sitter utanför och väntar. Mormor ville inte att vi skulle se hennes sår eller höra vad hon berättade. Det får man väl respektera. Sköterskan trodde dock att hon skulle behöva stanna över natten så då kan jag ju stryka en sak från min "att göra lista" imorn. Nämligen handla mat åt mormor. Hmm,men vad ska jag då hitta på under dagen?

Idag har jag gjort betydligt fler saker än vad jag gjorde igår. Åkte hemifrån ganska tidigt för att simma på Eriksdalsbadet med Nattis. Vi var i bassängen vid 12 tillslut och simmade 1000 meter. Sedan gick vi till Hemköp och köpte lite mat som vi tog med oss hem till hennes syster. Var där nån timme och fikade också efter maten.

Sedan åkte jag hem och har snackat med några (åtminstone tror jag att de var de) snyggingar på Viasat kundtjänst och fixat teven som var trasig. Mamma och jag skulle sedan titta på tapeter till mig,men affären hade redan stängt när vi kom dit så vi drog direkt hit till sjukhuset.
Nu har vi fått besked också att mormor blir kvar här några dagar för provtagningar etc. Bäst jag går in och pratar lite med henne.

Puh,ett långt inlägg men nu är det klart!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0