Hemlängtan (fast jag är ju hemma redan?)

Mm,det är svårt det där. Vad är egentligen mitt hem just nu?
Till exempel: När jag är här i Kalmar så säger jag att jag ska åka hem till Stockholm över helgen. När jag sedan är uppe i Stockholm så säger jag att jag åker hem igen på söndagen. Kan man ha två hem/hemstäder eller? :P

Men men,jag var som sagt inte så sugen på att åka ner till Kalmar igen så just nu längtar jag hem lite till Stockholm. Men snart är jag där igen, en månad går ju så fort!

Idag åkte jag och min syster Kattis in till stan. Vi skulle luncha med min gudmor på Victoria i Kungsträdgården. Vi var lite tidiga så vi bestämde oss för att hoppa av tuben i Slussen och gå längs Skeppsbron ner till Kungsan.
Åååh,det var helt underbart! Någon vind existerade knappt och solen sken och värmde faktiskt lite på mina ben. Och min längtan tillbaka till hemstaden och det ljuva arbetslivet minskade ju inte direkt när man ser en sån här syn:)





Efter den goda lunchen så åkte jag och Kattis till Södertappen och lämnade blod. Min inkompetenta sjuksköterska satte nålen snett på nåt vis så jag var lite öm under blodgivningen. Det kan man ju stå ut med,men nu....AAAJJ! Jag har så ont i armen och är helt öm. Kan tänka mig att det är såhär stelkramp känns. Hoppas det går över i natt för såhär kan det ju inte fortskrida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0