Dikt

Marsvinterns kärlek är hård,
mobilen gnistra och glimma.
Familjen sova i mörk och tyst gård
djupt under midnattstimma.
Livet vandrar sin tysta ban,
skärmen lyser vit som fan,
snön lyser vit på taken.
Endast Tina är vaken.



Ligger där så glad i sin säng,
vit emot sitt blåa lakan,
undrar, om han är helt bäng,
hon kliar sig på hakan.
"Har jag denna gång tur,
eller ska jag återigen bygga upp en mur?"
Grubblar, fast ej det lär båta,
över en underlig gåta.
 

För sin hand över arm och hår,
skakar huvud och tänker detta:
"Nej,den gåtan är alltför svår,
nej, alla gåtor är inte lätta"
Slår, som hon plågas, inom kort
alla jobbiga och röriga tankar bort.
En enda tanke innan hon sussar,
"jag ska fortsätta ge dig en massa pussar".


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

"En enda tanke innan hon sussar, jag ska fortsätta ge dig en massa pussar".



Fint skrivet!

2009-03-18 @ 04:50:12
Postat av: Tina

Hihi tack=)

2009-03-21 @ 11:28:54
URL: http://tequinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0