Och dom säger att kvinnor kacklar i mun på varann!

Här på Friskis&Svettis i Kalmar så ligger herrbastun och dambastun precis brevid varandra med bara en tunn vägg emellan. Man hör således varenda ord som yttrar sig i herrarns bastu vilket är ganska kul för mig som kvinna. Jag har nämligen ofta undrat vad killar snackar om när ingen kvinna hör (eller när de tror att ingen kvinna hör kanske jag ska säga, för jag sitter ju där tyst som en mus och tjuvlyssnar:).
Tråkigt nog pratar de mestadels om sånt som man kanske skulle gissat på; sport, träning,familj,resor och mat.
Fram tills förra veckan när jag hörde något väldigt chockerande. De satt nämligen och diskuterade lördagens melodifestivalfinal! Hur otippat är inte det i en machoångande bastu där de sitter nakna o kliar sig på pungen?
Det diskuterades vilt om hur bra bidragen var, vann rätt låt?, och att Tingeling nog ändå var bästa bidraget!

När ,som jag gissar, alla utom en (kille 1) gick ut från deras bastu vart det tyst ett tag. Sen kom en ny kille (kille 2) in i bastun varpå denna konversation artar sig:
Kille 1: Nämen tja!
Kille 2: Tja!
Kille 1: Läget?
Kille 2: Jo,tack det är bra. Själv då?
Kille 1: Jo, det är bara fint. Vi satt precis här och diskuterade Melodifestivalen.
Kille 2: Mhmm...

Tystnad i cirka 1 minut.

Kille 2: Vad diskuterade ni om då då?
Kille 1: Njaaee,lite om bidragen och om den där Tingeling-låten.
Kille 2: Okej.
Kille 1: Nä, nu måste jag gå ut härifrån.


Hahaha,jag var tvungen att gå ut ur bastun själv för att inte börja skratta där inne i dambastun där jag satt för mig själv och tjuvlyssnade på det pinsamma samtalet. Där hade vi en kille som inte var så intresserad av Melodifestivalen skulle jag tro:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0