Finns det några förbjudna förbud ombord tro?

Idag kom jag hem igen efter en helg på förbudsbåten. Ja,där är det nämligen förbjudet att göra en massa saker.
Det är förbjudet att lämna kvar sina schampoflaskor efter avslutat arbetspass, förbjudet att beställa LOKA för personalmatspengar, förbjudet att laga korv mer än två gånger i veckan (och då måste det vara olika slags korvar också) och förbjudet att ha diskmaskinen igång när båten ligger på landström.
Det här var bara några av förbuden som fanns när jag jobbade sist för två veckor sedan. I lördags när jag kom ombord igen hade det tillkommit några förbud. Det är till exempel förbjudet att lämna cafeterian obevakad för länge, kissa i duschen och att spola på toaletten på natten.
Sa jag att det är förbjudet att bryta mot förbuden?

Men på däckskontoret har de det ännu jobbigare. Där är det förbjudet att:
* titta ut genom fönstret
* sitta på ena stolen
* lyssna på P3
* slå i huvudet i stereon
* vara glad och trevlig
* sälja tur och retur biljetter
* surfa på sidor som innehåller erotiskt eller maritimt innehåll
* missbruka dymon (som alla förbud har skrivits ut på)
och även här är det förbjudet att bryta mot förbud.


Mm,mycket att tänka på ombord!


Kommentarer
Postat av: nattis

hahaha. så jäkla kul, gick o skrattade åt dom där hela veckan :) "förbjudet att vara glad och trevlig". det förbudet är dom väldigt bra på att följa iaf :P

2009-10-12 @ 23:02:41
Postat av: Tina

Haha, jag vet! Jag kunde börja skratta högt i byssan när som helst under helgen av läsa lappen: Förbjudet att bryta mot förbud.

Så jävla bra lappar alltså:)

2009-10-13 @ 22:54:44
URL: http://tequinas.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha är det inte förbjudet att blogga om detta oxå? :P

2009-10-14 @ 14:54:39
Postat av: Tina

Haha,joo det är det säkert! Det är iaf förbjudet att blogga på arbetstid:P

2009-10-14 @ 15:52:38
URL: http://tequinas.blogg.se/
Postat av: Sara

Fy!

2009-10-16 @ 23:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0