Tere tulemast Eesti!

Så var det den andra lediga dagen på mitt korta lediga pass och helt plötsligt skulle jag resa bort! Jonathan överraskade mig med en kryssning till mitt andra hemland Estland. För er som inte visste det så är jag medborgare i Estland, så därför kan jag kalla det mitt andra hemland även fast jag knappt kan ett ord på estniska:)
Det var en resa på 40 timmar som inkluderade två kvällar och nätter ombord på M/S Baltic Queen, två bufféer med väldigt god mat, mycket sömn, fem timmar i Tallinn med mycket strosande och fika!

Välkommen till Tallinn baby!



Enda butiken i estniska terminalen....



Frukost och lunch inmundigades på Reval Café, på nästan exakt samma bord som jag och Nattis satt vid för 1,5 år sedan:) Lite coolt!



"Du får snart äta baby, jag måste bara fota först..." Haha!



Min ciabatta med kyckling, pesto och zucchini. Mumma!



Sen gick vi till ett annat shoppingcenter där de hade byggt upp ett litet miniland runt ett café. Hur mysigt som helst!



Fanta och friterat...Är det semester så är det;)



Vi gick vidare mot gamla stan och på vägen såg vi ett ganska ballt hus!



Gamla stadsmuren....



Trött i fötterna!



"Tänk Captain Morgan älskling!"



Det här tornet är från år 1154. Och hör sen!



Sen träffade vi på en cool snubbe från Ryssland som var fyrspråkig.



Vi började runda av vår dag i Tallinn med en öl och glögg uppe på den gamla muren...



...där lyssnade vi på medeltidsmusik och hade utsikt ända ner till vår båt!



Och ungefär så mysig var vår 40-timmars resa:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0