I en annan håla som heter Guyra

Efter jag hade hjälpt Mitch med kossorna i fredags så var det dags för en till julfest! Denna gång var det en BBQ-party hemma hos en familj. Alla tog med eget kött och bidrog med en sallad, så det var typ som ett knytkalas. Tyvärr så är ju den här sommaren en av de kallaste på typ 50 år, så det var inte så skönt och trevligt som det låter. Jag hade långbyxor, långärmad tröja och en kavaj över. Ändå frös jag arslet av mig och var tvungen att krypa ned i soffan under en filt när jag hade ätit klart:)
Susie ,min ”mamma”, berättade efteråt att folk hade skrattat och sagt till henne; But she’s from Sweden for God’s sake!
Men som jag sa till Susie tidigare, i Sverige har vi ialla fall uppvärmda hus som vi kan värma oss i. Här är det svinkallt inomhus. Har jag berättat att jag sover med ett värmeelement i mitt sovrum här?:P

Trots att det blev ganska sent på fredagskvällen så var det bara att kliva upp på lördagsmorgonen igen, för föräldrarna skulle ivä g på en till julfest (som var cirka 2,5 timmar härifrån. Avstånden är stora här!) och jag och barnen skulle sova över hos deras mormor som bor cirka 1,5 timme härifrån.

Dom bor också i ett stort hus och föder upp tjurar som de säljer. Bland annat...Den ”staden” heter Guyra och har ca 3500 invånare. Dom hade en riktigt trevlig spis i deras kök som gick på gas och alltid var igång. Så där stod jag och värmde mig när jag var frusen. Skönt värre!




Huvudgatan åt ena hållet.




En sidogata. Detta är alltså ,mitt på dagen ,en lördag. Dött? Ja.




Här satt vi och tog en glass:)


Bilderna är ifrån när vi åkte in till byn för att barnen skulle leka i en lekpark. Jag passade på att gå runt i city, som tog ungefär 3 min, och sedan äta en glass. Resten av tiden åt vi god mat hos deras mormor (som för övrigt var jättegullig och väldigt pratglad:P) och jag la mig tidigt för att titta på film. Tog mig dessutom friheten av ta sovmorgon på söndagen. Till 9 kunde jag sova,haha!

Sen kom föräldrarna och hämtade oss och vi åt en lunch innan vi åkte tillbaka mot Walcha. Vi fick med oss en stor korg med julklappar och en av dem var till mig! Så himla gulligt, känner dem knappt och bor där en natt, och får en julklapp. Jag undrar vad det är i den?:)



Hon sa att det är nåt australienskt och den är mjuk. Kanske är det en liten känguru? :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Mysigt att hälsa på mormor. Funkar det bättre med barnen nu?



Här hemma har vi slagit in julklappar hela dan. Det ligger två stycken och väntar på dig också. : )

2011-12-22 @ 01:43:32
Postat av: Tina

Ja,det var mysigt! Som en liten semester eftersom mormor gjorde det mesta av arbetet;)

Det funkar mycket bättre! De tycker om mig o blir ledsna och säger att de kommer sakna mig när jag säger att jag ska åka hem snart. Lyder mig nästan lika mycket som föräldrarna, bara att jag inte alltid vågar ”ta i” lika mycket i uppfostran när de bråkar osv.



Mysigt det låter!:D Jag längtar tills jag kommer hem och får öppna dem:)

2011-12-22 @ 04:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0