Iväg på nya äventyr i Australien

Nu är det söndag kväll och jag sitter på IKEA för att utnyttja deras gratis wifi i restaurangen och jag har såklart ätit köttbullar också:) Ikväll blir det lite småfirande av tredje advent tror jag (vi har varit dåliga på det hittills) med glögg och pepparkakor. Vi har dessutom speciell anledning att fira lite ikväll...
Imorn åker jag nämligen iväg på ett eget litet äventyr en bit norrut från Sydney. Jag ska till en familj och jobba som au-pair fram till jul. Det ska bli jättekul och jag är så taggad på att se det ”riktiga” Australien och till och med få bo i ett australienskt hem! Riktigt spännande:)
Det ska bli minst lika spännande och se hur det går för mig att ta hand om tre små barn också,haha!

Igår tog Jonathan ledigt från sitt jobb för att hinna umgås lite med mig innan jag åker iväg. Vi åkte in till stan med de andra och hängde lite i The Rocks innan vi umgicks på tu man hand. Det blev en middag på George street, gluttande på mer fyrverkerier i Darling Harbour och en kort fotosession i Darling Quarter under de julbelysta träden.
Sen tänkte vi gå hem och kolla på film och sova, men när vi kom hem var det fullt ös på våra flatmates så det var bara och hänga på dem och dricka ännu mer vin. Jag kom inte i säng förrän 6 imorse,haha!
Franska paret, jag och tyska Sumay:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0