Tors 22a och fre 23e december

Torsdag och Susie skulle återigen jobba på det lilla turistcentret i Walcha. Jag och barnen var ensamma hemma och gjorde ingenting särskilt. Det ösregnade mestadels av dagen så vi kollade på E.T. (som barnen tyckte var lite läskig då och då) och The Incredibles och bakade chokladbollar igen.
Fredagen var till en början precis som alla andra dagar, men vid 16-tiden kom en av Susies systrar (hon har tre systrar, precis som jag:) och hämtade mig och barnen hemma i huset så åkte vi och hämtade upp Susie på jobbet och drog till Uralla. Där vankades det släktmiddag dan före julafton och jag träffade halva hennes släkt inklusive 11 ungar som sprang omkring.
Det bjöds frikostigt på vin, öl och sen fick jag även smaka den berömda juldrinken, en Ho-Ho. Till min stora förtjusning så var den inte alls dum, smakade ungefär som en White Russian! Morfar Fred insisterade på att jag borde smaka en och tyckte att fler skulle ta en Ho-Ho med Kristina och ”stödja mig”.
Pappa Mitch sa; Hope you enjoy it, Kristina. Because the rest of us is not...
Det blev inte så jättesent, men det var väldigt trevligt och jag åt en väldigt god fish&chips gjord på Barracuda fisk.
Har inga foton från detta event heller, jag fick bara agera fotograf och ta en bild på hela tjocka släkten.
Men jag bjuder på lite bilder från metropolen Walcha istället!

Turistcentret där Susie jobbar



Den lilla parken med lekplats och grillplats. Dessutom offentliga toaletter,
de är jävligt bra på offentliga toaletter i Australien!



En gata med utsikt mot en rondell och turistcentret



Här dansar tjejerna balett



Utsiktsbild från bilen på väg till vattenfallen Apsley falls



Fiiint!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0