Mysig fikadag

Denna lediga vecka har gått väldigt fort! Jag tyckte precis att det var måndag och jag gick runt hemma och såsade...
Veckan har mestadels bestått av träning i olika slags former, jympa, innebandy och promenader!
I torsdags blev det en riktig långpromenad runt Djurgården med min kära syster Kattis och min kära vän Nattis. Dagen började i city där jag och Nattis åt lunch med hennes syster Emelie på Coffehouse by George. Där blev det bara en sallad så när Emelie var tvungen att åka tillbaka till jobbet tyckte jag och Nattis att vi var värda en fika.
Så det blev spårvagn ut till Djurgården och fiket Systrarna Helin Voltaire.
Där åt vi världens godaste mango och kardemumma-cheesecake. Såååååå god!! Tyvärr var det för mörkt för att fota där inne, men det var väldigt mysigt med öppen brasa och allt:)
Sen mötte vi upp Kattis vid Gröna Lunds färjeläger och påbörjade vår långa promenad...
Halvvägs runt vid Djurgårdskanalen...
Efter en timme och 25 minuter var vi äntligen framme vid Nordiska muséet igen och tyckte att vi var värda en till fika! Vi ville pröva ytterligare ett nytt fik för oss och tog därför buss 44 till Humlegården.
Därifrån gick vi till Café Saturnus...
Så fick Kattis fika lite också! Den här gången tog jag varm choklad och som ni ser, världens största bulle!
Den var verkligen gigantisk!! Åt inte mycket av den dock så Jonathan blev glad när jag kom hem,haha!
Det var en riktigt mysig dag och önskar mig många fler sådana spontana härliga dagar längre fram i vår:)

Kommentarer
Postat av: nattis

Vilken fin berättelse! Tror du lyckades förmedla den rätta känslan :)

2011-03-13 @ 23:53:08
Postat av: Kristina

Vad bra! :) Fler fika-mys-dagar åt folket!!

2011-03-14 @ 00:19:08
Postat av: Linnea

Like! :) Fika två gånger samma dag = WINNING! :D

2011-03-14 @ 22:57:26
URL: http://linneakrusbar.blogg.se/
Postat av: Kristina

Indeed it was!:D

2011-03-15 @ 07:17:35
Postat av: Mia

Vänta bara tills bebisen kommer, då får du följa med och fika var och varannan dag : )

2011-03-27 @ 16:56:58
Postat av: Tina

Jaa,det vill jag göra!:D längtar så mycket!!

2011-03-31 @ 21:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0