Imax och redan ett nytt boende!

Idag vaknade jag tidigt och fick dra Jonathan upp ur sängen. Vi lämnade vårt hostel redan vid halv elva ,och mötte upp ett tyskt par som han lärt känna på sitt tidigare hostel, och åkte till Bay street i närheten av Chinatown där vi kollade på en lägenhet som de vill hyra. Och senare på eftermiddagen fick vi reda på att vi får hyra den,yay!
Den var jättefin och fräsch, ialla fall om man jämför med det här vandrarhemmet där jag nyss hittade en kackerlacka i badrummet,bläääh!
Så det ska bli skönt att bo nånstans där man kan laga mat utan att vara rädd för att få nån sjukdom och sova utan att ha lastbilar åkandes i örat.

Sen åt vi lunch i Chinatown med det tyska paret. Äkta kinesisk mat! Det var gott, men väldigt små portioner så vi går nog inte tillbaka dit. Jag och Jonathan gick sedan till Imax i Darling Harbour där vi såg Polarexpressen i 3D på världens största bioduk. Skitcoolt var det! Bra bild, fantastiskt ljud och jätteskönt att det var sol och 27 grader när vi kom ut efter att ha sett en film som mestadels utspelade sig på Nordpolen;)

Jag blev hysteriskt trött under bion så efter den gick vi hem och sov middag i två timmar. När vi vaknade var jag fortfarande väldigt dåsig och ville mest bara sova vidare, men det slutade med att vi drog till Jonathans förra hostel och firade med bubbelvin att vi fått lägenheten. Det tyska paret blev jätteglad och överraskade! :) Sen satt vi där i några timmar och övade på vår engelska med tyskar och fransmän innan vi drog till en pub för ett sista glas. Nu är klockan kvart i fyra på morgonen och jag börjar bli ganska trött. Lägger upp lite bilder imorn från denna dag!
På flyget när jag landade igår:)

Kommentarer
Postat av: Mr L

Tjoho! Ville bara skriva att jag numera läser din blogg.

2011-11-20 @ 16:42:01
URL: http://silverlinor.wordpress.com
Postat av: Mr L

Ska ni bo med tyskarna?

2011-11-20 @ 16:43:19
URL: http://sammasomforut.se
Postat av: Miss downunder herself

Trevligt att jag har minst en läsare;)

Ja,vi ska bo med dem o så ett franskt par som jag inte träffat än. De andra lärde känna den franska tjejen på sitt hostel,men de har inte träffat hennes kille som kommer nästa vecka. Han kan tyligen tre ord på engelska....kan bli ett intressant litet kollektiv!:)

2011-11-21 @ 13:30:42
Postat av: Linnea



Vi är fler som läser. Mia är här och mormor som fått se bilderna också. Du har en Kanin som skuttar runt benen och låter. Hon har hittat en favoritplats under fåtöljen. Det finns ju en skön matta där : )

Kram från ma, Lilli, Kattis och Mia och Nova.

2011-11-21 @ 22:34:13
URL: http://linneakrusbar.blogg.se/
Postat av: Tequina

Hihi,jasså har hon hittat ut i vardagsrummet nu?:) Det är helt normalt att hon låter sådär! Typ exalterad bara!

Vad kul! Jag saknar er alla! Mia, du får lägga upp bilder på Nova så jag inte får en chock när jag kommer hem:)

Massa kramar tillbaka!

2011-11-22 @ 01:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0