Back in town for Australia day!

Efter en 13 timmar lång resa på nattbussen till Sydney så var det helt plötsligt onsdag och jag var tillbaka i staden där jag började, Sydney!
Här har det inte så mycket och ja, det har mest regnat här också (förutom idag), så det är lite surt. I torsdags (26e) var det dock Australia day och det skulle ju firas såklart! Det är väldigt stort här, typ som norrmännens syttende maj, så många gick omkring med Australiens flagga som en mantel och flaggtatueringar på kinderna.
Vi nöjde oss dock med att gå runt med flaggor i händerna och dricka vin i en park:)
Vi var snälla nog att hissa flaggan!


Jonathan, som blivit en väldigt hårig karl på sista tiden! ;)


Och jag som ser likadan ut som alltid, bara lite mindre blek:)


På kvällen drog vi oss ned mot Darling Harbour där det vankades fyrverkerier. Igen. De är helt galna i fyrverkerier här och verkar ta varje chans som finns för att få fira av lite färgglatt krut! Men vad gör väl det? De är väldigt bra på det:) Här får ni ett smakprov! (ber om ursäkt för att jag vänder på kameran efter tag och gör videon helsnurrig. Jag var nog själv lite snurrig när jag filmade,haha;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0