Första dagen i Byron bay

Första morgonen i Byron bay och vi sov ut länge trots en tidig kväll. En 12-timmars sömn är nog precis vad man behöver efter en natt med fest i Surfers! :)
Jag vaknade före Sanna och såg att solen faktiskt var framme, så jag gick ut och la mig vid vandrarhemmets pool och simmade några få längder. Sjukt skönt att ligga i solen efter och verkligen känna värmen.
Tillslut kom Sanna ner och slöt upp med mig en stund innan vi blev för hungriga o åt köttfärssåsrester till brunch. Sen var det dags för stranden tyckte vi och gick dit! Solen var framme en stund, sen kom en kort liten regnsekvens men vi gav oss inte. Tur var det för sedan kom solen fram igen cirka en halvtimme innan den helt gav upp för det dåliga vädret och vi bestämde oss för att gå tillbaka till vårt rum. Så jäkla typiskt, jag har haft sådan otur med vädret hela tiden! Är man på guldkusten förväntar man sig ju sol och värme och kunna ligga på stranden, men det blev inte mycket av det alls.
Vi gick en liten sväng på stan istället och gick på after beach på stadens hotell.
Mindre smickrande bild, men jag bjuder på det för annars skulle detta vara ett väldigt bildlöst inlägg. För er skull!:P

Det sprack upp en aning, men det var fortfarande inget vidare väder. Tillslut gick vi hem igen och tänkte att ikväll kan vi nog orka festa igen! Det var ju bara det att Cheeky Monkeys var stängt på söndagar så vi köpte ett sexpack och satte oss på vårt hostel istället. Kvällen till ära var det pizzabuffé för 5 dollar vilket vi tacksamt slöt upp på och började snacka med två tjejer från Brisbane, en otroligt pratglad kanadensare och en danskjävel. Fast han var inte en jävel förstås, han var jättetrevlig och försökte bland annat att lära mig uttala "Fö faan" bättre:)
Efter en stund bestämde vi oss för att gå ut och försöka festa trots bristen på stans mest berömda partyställe. Det gick sådär, vi tog en öl och sen gick vi hem igen. Men här har ni oss ialla fall! Jag, kanadensaren Andrew, den pratglade kanadensaren (som inte ville misstas för en amerikan, därav hans flagga på kepsen) och en finne.


Från vänster; svenska Lisa (som Sanna kände sen innan och vi mötte av en slump på vårt hostel), Sanna, Brisbane-tjejerna och danska Anders.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0