Evakueringsövning på M/S Vaxö

Igår kväll tog min arbetsvecka slut. Den gick väldigt snabbt för det var så kul,men det kändes ändå skönt. Jag stannade kvar ombord på kvällen för idag skulle jag upp tidigt o jobba extra. Kl.6.30 började jag och några andra flunkar göra cirka 400 frallor ombord på M/S Dalarö. Vi stod för serveringen av frukost och lunch till alla "offer" i katastrofen. Idag var det nämligen en utrymmningsövning på M/S Vaxö. Inte en liten sån heller,livflottar sjösattes och de 300 statisterna ombord fick sätta på sig flytvästar och bogseras in till land i flottarna. Ganska kul och se på,men satan vad kallt det såg ut att vara. Skönt att man bara jobbade i värmestugen och många arbetstimmar fick jag också! Gulashsoppan såg inte nåt vidare ut från början iaf....;)


                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0