Shopping och middag i stan

På morgonen drömde jag att jag satt i kyrkan och lyssnade på en konsert som mina systrar höll i. Plötsligt ringde min mobil,hela kören tystnade och alla i bänkarna vände sig mot mig. SHIT,har jag inte stängt av mobilen?! Gud vad pinsamt!!
Allt detta hann rinna igenom mina tankar innan jag insåg att den ringde på riktigt. Haha,roligt värre:P

En frukost i Haninge Centrum och sedan hem igen. Var hemma någon timma och drog sedan in till stan där jag mötte upp min lillasyster Kattis för en shoppingtur. Vi skulle väl främst leta efter saker till henne,men som vanligt tog jag över lite och bad om hjälp i val av mössa till mig...Det slutade med att det inte blev någon alls för jag kunde inte bestämma mig. Men jag tror jag ska köpa mig en svart basker faktiskt,riktigt snyggt och klassiskt!:)   
Dessa fina saker hamnade i min shoppingpåse idag! Boleron jag köpte är dock mörklila,men fanns ingen sån på hm.com tyvärr...Slank även med två par fingervantar,svarta+röda!

Många timmar senare så åkte vi mot söder för att äta en god vegetarisk buffé på Hermans trädgård. Kände mig inte speciellt hungrig när vi kom dit,men när man väl började stoppa i sig den där goda maten så gick det snabbt ner två tallrikar med bönor,olika sallader och vegetarisk chili och lasagne:)




Adressen är Fjällgatan 23


Jag kan verkligen rekommendera alla att gå till Hermans, även köttälskare som jag! Maten är fantastiskt god och man blir inte alls gasig i maten om man bara tar lagom med bönsalladerna;) Det är litet och mysigt och på sommaren när man kan sitta ute på verandan har man en fantastisk utsikt över stan och framför allt Stockholms inlopp. Man kan spana in alla Waxholmsbåtar t.ex...Tihii!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0