Lärarkarriär?

Idag prövade jag så smått på en karriär som jag aldrig trodde jag skulle vara intresserad av. Nämligen lärare!

Efter att jag kom hem från mötet igår så frågade mamma illa kvickt om jag inte kunde tänka mig att ta en tjänst som "reserv-vikarie" skulle man kunna kalla det. Det är ont om lärare på 4-5an i Strandskolan där mamma jobbar och att snabbt hoppa in tycker hon kan vara min grej:P

Så det blev snabbt bestämt att jag skulle följa med idag och se hur det är där bland alla barnen. Fick ju aldrig hålla i en lektion så,men jag var ensam med en klass en gång och övervakade dem när de läste,oooh!;) Kryssade även i lite saker i en pärm och fick känna mig viktig.

Men jag vet inte jag,lärare är inte riktigt min grej. Gillar inte att stå i centrum framför en stor grupp sådär,särskilt inte stökiga små barn! Och det där med att lära ut saker kan jag inte heller. Säger bara rätt svar direkt liksom,haha!^^

Jag ska fundera på saken ett tag till,men just nu anser jag min lärarkarriär att vara över! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0