Inatt jag drömde,något som, jag aldrig drömt förut

Natten till idag började inte bra. Jag var inne i min "lediga-vecka-dygnsrytm" och hade därför mycket svårt att somna redan vid 22.30. Det känns mer normalt att somna vid 1-snåret.
Men jag tror att jag tillslut somnade vid tolv.

Sen kom den mest besynnerliga dröm jag någonsin drömt. Allting var så märkligt,men ändå något som faktiskt skulle kunna hända i verkligheten. Inget var egentligen "endast i dina drömmar" överdrivet. Kanske var det därför jag vaknade med känslan; Nää,var det bara en dröm?

Allting började med att min gamla kollega Edina från Friskis&Svettis ringde mig en dag och frågade om jag kunde jobba för henne en fredageftermiddag. Hon skulle nämligen åka till Disneyland Paris och tävla i någonting. Till saken hör att jag slutade på Friskis för ca 8 månader sen och jag tyckte det kändes lite osäkert att hoppa in bara sådär.
Vi bestämde att ses på Friskis för att jag skulle få känna mig in lite igen och se på receptionen. När vi stod där och hängde så kom chefen Victoria in. Henne kände jag inte igen för hon var nerbantad så till den grad att hon till och med hade bytt ansiktsdrag. Det var inte alls den söta Victoria som jag är van vid att se. Hon hade typ bantat bort sin humor och glada humör också!
Helt plötsligt omvandlades lokalen till en pub där alla mina gamla klasskamrater från Strandskolan befann sig. Det var typ en reunion-fest! Vi tjoade och tjimmade och hoppade runt lite överallt. Mitt gamla gäng, Denise,Sara och Jill förflyttade oss till den delen av lokalen där man satt och drack alkohol. Jill slog sig ner brevid hennes pojkvän Jean-Pierre aka Champen. Jag tror att både Sara och Nisan vart lika förvånade över att de två hade funnit varandra som jag.
Det roliga killgänget Dennis H,David,Niklas och Fredrik gick till baren för att sitta där och dricka öl. Fulla och glada följde jag,Sara o Denise efter för att eventuellt snylta lite dricka av dem;) Det besynnerliga här var att de faktiskt bjöd oss på en varsin öl och ja,Denise drack ÖL! Haha!:D
David och jag som hade lite kemi mellan oss genom,ialla fall nästan, hela skolgången började flirta med varandra och när vi var tillräckligt fulla så började vi hångla och bestämde oss för att det är nu eller aldrig som vi ska bli ett par.
Drömmen förflyttade sig till hans rum där vi hade lite mysigt framför teven. Helt plötsligt ringer min telefon och det är inte vem som helst som ringer. Nej,det är min arbetskollega Mikael Severin som ringer och vill kommentera schlagerfestivalen som är på teven just då. Vi sitter och pratar, eller mest tysta förresten,med varandra i 40 minuter. David får glatt vänta tills melodifestivalen är över. 
Det konstiga här är att han och jag aldrig pratar i telefonen med varandra och ännu konstigare är,varför hette han Mikael Severin på telefonen? Han borde ha hetat Matros Micke såsom alla andra matroser döps i min telefon. Matros+namnet alltså.


Här någonstans spolar en kollega på sin toalett och jag vaknar.
Dags att gå upp och jobba.


Kommentarer
Postat av: Jill

Hahahaha... Kul drom.
Ja det var ju nagra ar sen nu... Drommer mig tillbaka till strand ibland.

Hej foresten, hoppas allt ar bra med dig. Jag bor i LA nu for tiden. Varmt o skont.

skot om dig.

/Jill

2008-02-15 @ 09:20:33
Postat av: Tina

Haha,jaa det var lite chockerande att se dig o Champen hångla där i soffan;)

Hej! det är bara bra här=) vad skönt de låter! Vad fick dig att flytta dit?

Take care!

2008-02-15 @ 12:42:10
URL: http://tequinas.blogg.se
Postat av: sara

haha skön dröm! :P

2008-02-15 @ 15:07:38
Postat av: Tina

Sara - Den var riktigt härlig! Trist att vakna faktiskt:P

2008-02-15 @ 22:04:45
URL: http://tequinas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0