Sjön suger

Idag är jag väldigt sliten. Mestadels trött för det blidde bara två timmar orolig sömn inatt. Lägg till typ 4 glas vin,två stora starka och en White Russian på det. Men det behövdes för att kunna ha kul ombord.
Det var helt tomt ombord hela vägen till Finland igår. Jag o Nattis blev fan rädda igår morse när vi satt på Siljaterminalen och väntade på att folk skulle börja droppa in. Men icke,när ombordstigningen började var vi ca 10 pers i väntesalen. 10 pers!!!

Under dagen så åt vi först frukost sedan sov vi och vilade lite för att orka festa senare. På havet började det gunga så otroligt att vi var tvungna att gå upp o titta ut för att inte kräka ner hytten. Vi åt en laxmacka till lunch och gick lite i Tax free-shopen. På em efter ytterligare en vilostund så började vi göra oss iordning och dricka:)

image43

Väl framme i Åbo så tog vi oss en öl och såg säkert 100 pers gå av. Var tusan hade de hållt hus nånstans? De måste gått på i Mariehamn och sedan gömt sig i något hörn. Det som var bra var ialla fall att det gick på folk,men de var ju såklart finnar.

Fram mot 22-slaget så började människor äntligen krypa ur sina gömmor och baren fylldes ialla fall till hälften! Karaoke hann vi aldrig med för våra medpassagerare sjöng så otroligt många finska ballader.
När tiden för den var ute så började nattklubben.
Jag och Nattis var de enda på dansgolvet i säkert en timme,men det var nästan det bästa!:D

image42

Vi ägde dansgolvet eftersom ingen annan var där!:) Lite senare när folk hade sett klart på Dragshowen och tröttnat på dansband där uppe så kom de ner till oss. Det var kul med lite sällskap,men vi hade inte längre vår privata DJ;)

Hur som helst,kryssningen blev lyckad och väldigt kul tillslut trots den folktomma båten. Det kanske var max 100 pers ombord och båten kan ta 3000 passagerare. Ni förstår situationen...
Jag fick mig ett gott skratt när den andra personen för dagen sent i natt frågade mig och Nattis om vi var lesbiska. Jag tror aldrig jag har skrattat så rått och gott åt någon i hela mitt liv!^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0