När pappa har druckit pappaläsk

Jättetidigt imorse åkte pappa till Spanien. Där ska han vara en hel månad. Han får åka dit gratis tack vare Landstinget. Men inte utan anledning,nej. Han har reumatism förstår ni och kroppen mår bättre i värme då. När han är framme och installerat sig väl så ska han kolla upp om möjligheten finns att jag kan komma och hälsa på. Jag hade tänkt mig en långweekend, men han snackade om två veckor.
Imorse kl.09:15 förstod jag varför när jag fick några sms från honom:

Pappa: Planet försenat. Kvar på Arlanda. Lars

Jag: Okej,vad jobbigt...

Pappa: Var du sarkastisk e var ft medlidande? Ölen är billig men jag är onykter. 10.10 är senaste bud. Kram,pappa

Jag: Haha! Det var nog mest medlidande faktiskt..:) Oj,det var bra jobbat att redan vara onykter! Trevlig resa! Kram

Pappa: Känns skönt att veta att du verkligen är min dotter. Vi är verkligen lika även om du inte alltid gillar det. Mamma kan inte alltid förstå dig när jag gör det.

Jag: Jaså, är det så?:) Det var skönt o höra!


Pappa: Vad trodde du? Förrtå mig rätt. Jag tycker lika bra om dhna syskon men du lurar mig inte eftersom vi tänker lika. Kram,pappa.


Kommentarer
Postat av: stinab

åå vad gulligt :)

2008-03-17 @ 23:00:58
Postat av: Tina

Haha,jaa men synd att han inte vågar säga sånt öga mot öga när han är nykter:P

2008-03-18 @ 22:45:47
URL: http://tequinas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0