Powerwalking

Efter helgens stora kaloriintag tyckte jag att Nattis idé om stavgång såhär på söndagkvällen var ett alldeles utmärkt förslag. Vi stavade oss fram i 45 minuter ungefär. Enligt iform.se ska jag då ha förbrännt 376 kalorier. Bra jobbat Holm!

Kanel ska jag tydligen vara nyttigt och bra att äta. Men inte för mycket av ändå som alla andra livsmedel. Men hur som helst,häromdagen fick jag en sån jäkla craving för kanel när jag skulle äta gröt till frukost så jag öppnade kryddlådan i köket. Ingen malen kanel. Men va fan,jag är helt 100 på att jag såg kanelburken stå på köksbordet igår?
Suget efter kanel ökar och jag börjar leta i skafferiet bland bakkryddorna som man inte använder så ofta och hittar till min stora glädje kanel,men dessvärre bara hel kanel. Fyra påsar med sånt hade vi hemma,varför kan man ju fråga sig själv?
Gröten är klar i micron och jag vill verkligen inte ha på nåt annat än kanel och socker så jag tar fram morteln och börja stöta sönder en kanelstång. Fan vad smart tänker jag!
Jag går och sätter mig i soffan och tittar på Oprah medan jag äter gröten. Det funkade trots några hårda bitar som inte blev så bra malda. När programmet är slut och jag ska lämna disken och plocka undan lite i köket så ser jag den,lite gömd bakom en påse på bänken som täcker kryddlådan. Burken med den malda kanelen.

Så kan det gå när man har ett starkt begär efter något och inte orkar leta ordentligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0