Rusta

För er som inte jobbar i Waxholmsbolaget och inte vet vad ordet "rusta" betyder kan jag berätta för er att det inte är lågpriskedjan Rusta jag pratar om. Nej,det är när båten ligger stilla i minst två veckor och besättningen fixar,städar,gör service och en massa annat ombord som man inte hinner när den går i trafik.
Matroserna och skepparn har gjort det i två veckor och idag var det även flunkarnas tur att göra i ordning i vår lilla byssa. Det var jag och två kollegor till som frostade av frysen,torkade ur kylskåpet (även ovanpå och under),torkade ur varenda skåp och hylla både inne i byssan och delen där kassan står,skrubbade golvet i minsta detalj,rengjorde ugnen ordentligt och packade upp varor.
Det tog nästan 8 timmar,men nu är byssan så rengjord på Söderarm att man kan äta från golvet:)

Igår hade jag också en heldag,fast inte på jobbet. Igår var jag på IKEA och köpte den sista byrån till mitt rum. Efter det skjutsade jag hem mitt sällskap,Nattis, och drog direkt hem och laddade batterierna lite snabbt. Hoppade på bussen in mot stan för att möta upp Kattis på Medis.
Hon skulle följa med mig till Södertappen för att jag skulle lämna blod. Jag passade på att värva henne som blodgivare och fick en tian-lott som tack. Efter att ha skrapat fram en klave och dubblat min vinst hade jag vunnit hela 20 spänn! :D
Blodgivningen gick bra, så efteråt bjöd jag min lillasyster på grekisk middag och en öl i solskenet på Ringvägen. Mycket mysigt!! Umgås inte så mycket med mina systrar annars,men vi babblade på om allt möjligt:)
Sedan slöt även vår storasyster upp och följde med oss hem till Tyresö.
Vid 22.30 stängde jag av filmen jag kollade på och somnade gott. Jag kan göra detsamma idag känner jag!

Skönt att man har sovmorgon imorgon och inga speciella planer över dagen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0