Skepparna protesterar,skepparna har fått nog...

Så som vissa kanske redan har läst i media så är det fr.o.m midnatt strejk bland skärgårdsbåtarna. Det är befälhavare i vissa rederier som kräver högre lön och en båt i mitt rederi är utsatt som en "sympatistrejkbåt". Just denna båt är den båt jag jobbar på nu i veckan och den får alltså inte gå i trafik imorn och fram tills dess att konflikten är löst.
Jag och de andra som är uppsatta att jobba denna vecka har fått ett mail med många instruktioner hur vi ska bete oss korrekt och reglerna är att vi MÅSTE gå till jobbet ändå och kräva alla de arbetstimmar som vi är uppsatta att få.

Imorgon ska jag alltså gå till jobbet som vanligt,men båten kommer att ligga stilla vid kaj hela dagen och jag måste vara där mellan 9 och 21. Inga passagerare. Det blir till att ta med sig datorn och lyssna på en massa bra Dolly Parton-låtar mest hela dagen.




Nog för att hon sjunger bra,men hon ser ju helt galen ut alltså....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0