S/S Storskärs jubileumskryssning

Idag skedde det då för ovanlighetens skull. Jag begav mig ut på havet med skärgårdsbåt under min lediga vecka. Fast det var inte vilken tur som helst,nee då! Jag prövade på att åka ångbåt med den fina båten Storskär!:D Den båten är så gammal att den fyller 100 år i år och just idag var det kortare jubileumskryssningar för det mycket låga priset 5 kronor inklusive en mazarin+dryck,guidning längs vägen och ångbåtsmusik.
Bara att slå till tänkte jag och drog med mig syrran på en liten utflykt:)


image143
Tina och Kattis på babords aktre utomhusbänk:)


image144
Blåsorkestern stod på fördäck och underhöll medan köerna väntade på att få komma av och på båten...


image145
Syster-yster tittar ut över FJÄRDEN som guiden noga påpekade att det kallas...Haha!


image146
Födelsedagsbåten på långt avstånd....

Det var en trevlig tur och jag förstår nu charmen med att åka ångbåt. Väldigt rogivande!
Det roligaste var nog ändå när jag skulle gå av och morsade på maskinisten som jag jobbat med tidigare,men inte hälsat på under turen. Trots att jag var ute på landgången och hade massa människor bakom mig som ville gå av sa han: Går du utan att ge mig en kram?
Så jag gav honom en kram inför alla och gick därifrån med ett leende och tänkte att vissa människor är ju bara för gulliga!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0