Kustbevakare irriterar sig också på slöa matroser

I helgen när jag var hemma så åkte jag med mamma och pappa till Nynäshamn på lördagen. Det var nämligen Skärgårdens dag med lite tjo o tjim i den avlägsna hålan. Hur som helst,där fanns bland annat kustbevakningen på plats! Efter lite påpushning från päronen så jag gick fram till tjejen som var kustbevakare och började fråga om hur jobbet var etc.
Jag berättade även lite om mina planer och mitt jobb på Waxholmsbåtarna och kan du tänka dig,även hon hade varit flunk en sommar!:D Tydligen började vi samma sommar,men hon stack snabbt vidare till kustbevakningen.
Hon hade även gått i samma klass som några av mina nuvarande klasskompisar i våras på en annan kurs. Sjukt,hur liten världen är ibland och att man alltid stöter på någon som känner någon man själv känner!

Pappa som tycker att han har en jättefin kamera och anser sig vara en bra fotograf mailade bilder från det spännande mötet.



Malin,the kustbevakare och jag,the framtida kustbevakare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0