Det är tomt i mitt slott även fast tjänstefolket servar mig väl

Man kan tycka att sista dagen innan ens arbetsvecka börjar igen ska vara lugn och avslappnande. Men icke för mig idag. Jag har städat mitt rum, gått lös med högtryckstvätten på förrådet utanför mitt fönster och altantaket.
Och som jag har längtat idag! Jag har längtat till söndag för då är arbetsveckan över. Jag har längtat tills jag får reda på om jag kommer in på den där kursen i Kalmar i höst. Jag har längtat efter att all cirkus här hemma är över. Jag har längtat efter Prinsen.

Ja, det finns mycket att längta efter just nu. Och det kommer säkerligen att komma fler saker att längta efter under de kommande dagarna. Vissa kommer att bli allt mer intensiva för längtan växer sig större och större för varje dag. Några kommer jag inte att behöva längta efter så länge eftersom tiden går så snabbt ibland.

Just nu kan jag se fram emot att min längtan över att väskan inför arbetsveckan ska vara packad, kommer att vara mycket kortfattad eftersom det bara tar 5 minuter att packa den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0