070709 - den briljanta dagen!


Älskling, sätt på grammofon! Spela än en skiva på'n...


Cirka 20 minuter innan sändningen av Allsång på Skansen skulle börja stod jag och Jocke bakom alla rader av bänkar vid Solliden scen och väntade spänt. Väntade spänt på föreställningen, på sol eller regn, på skratt, på bättre tider. På mod?
Några allsånger sjöngs igenom och töntig som jag är så fastnade jag lite för den ragtime-inspirerade låten
Music! Music! Music!  

Älskling...Kom närmre älskling...


För några dagar sen bestämde vi att vi skulle minsann åka spårvagn här i Stockholm innan sommaren är slut. Det är ju så ovanligt här liksom. När man ska hem från Skansen så har man en väldigt bra och naturlig anledning till att åka spårvagn.
Det underbara paraplyet jag hade med mig fick plötsligt en stor roll för kvällen. Inte för att det började regna, utan för att börja spontanfota vid en hållplats med paraply som rekvisita är nog så roligt.

Vi kliver av vid Norrmalmstorg och går mot tunnelbanan på Östermalmstorg.

- Oooh, kan inte du ta en bild på mig här?

Jocke går o ställer sig framför ett skyltfönster för en frisersalong. Skylten ovanför lyser i ett knallrosa sken så att det speglar sig på hans fantastiskt formade skalle. Jag börjar gå lös med min lilla mobilkamera och det var inte förrän cirka tre timmar senare som vi insåg hur geniala bilderna faktiskt är. Kan du finna det som vi ser?

Jag vet inte om det var ovädret som låg tungt i luften eller om det bara var vi, men visst låg det spänningar i luften. Förväntansfulla spänningar på sol eller regn, på mod och kanske bättre tider? En bättre framtid?
Spänningarna fick mig tillslut att ge upp för dagen och gå och lägga mig. Urladdningen ,som kom och var förbi lika snabbt som blixtarna på himlen, blev för mig total och det kommer nog dröja innan jag tvättar min högra kind igen.

Jag vet inte vad det här inlägget egentligen leder till, men en sak vet jag....


...dig vill jag ej skiljas från. Åh, Music! Music! Music!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0