Oh happy day!

Idag har varit en fantastisk dag!
Jag vaknade upp helt utvilad efter 9 timmars härlig sömn och solen sken utanför fönstret. Klockan var bara 9, men jag började inte förrän klockan ett så jag åt goda kalkonsmörgåsar och te till frukost framför Nyhetsmorgon.
Fick sedan äntligen tag på vårdcentralen hemma i Tyresö och har nu fått en läkartid inbokad till nästa hembesök vilket känns väldigt bra!

Väl i skolan tror jag mig se Js cykel som blev stulen för cirka två veckor sedan. Jag ringer honom och han dyker upp i skolan. Tyvärr var det inte hans cykel så det var tyvärr bara falskt alarm, men det var ju en god gärning ialla fall.
 
I skolan hade jag simulatorkörning i ämnet ARPA (vilket är en funktion i radarn). Jag och Henke trodde det hade skitit sig totalt för vi girade hit och dit för andra båtar och vi hade inte tagit ut nån ny kurs upp mot Skagen. När vi sedan ha
de samling och fick se hur vi hade åkt så visade det sig att jag o Henke hade skött oss exemplariskt och lärarn tyckte vi hade mycket gott sjömanskap. Det kändes helt underbart då vi annars är dom som åkt sämst av alla:P

Satt sedan på bibblan och pluggade lite teori i ARPA och kände mig duktig. Cyklade hem och skulle äta innan träningen, men istället för att dra och träna så åkte jag med två killar från korridoren och handlade på ICA Maxi. Man måste ju passa på när man erbjuds att åka bil och handla:P 
Det var trevligt att umgås lite med dem och jag fick bland annat höra att jag har en gullig gångstil och att jag är en fantastisk människa. Bara en sån sak!=)
Här kommer dock det bästa, när vi parkerat bilen (cirka 200 m från där vi bor) och är på väg hem så ser jag en till cykel som liknar Js och säger till honom; men hörru,där är ju din cykel!
Han går fram till den och konstaterar; Ja,här är den jue! :D
Dessutom var den olåst så han tog glatt med sig den hem och har den i tryggt förvar inne i sitt rum. Jag känner mig så oerhört glad att jag såg den där och hittade den på riktigt samma dag som jag tidigare gett falskt alarm!
Är det inte helt fantastiskt?=)

Jaja,nu blev det här ett jättelång inlägg så jag avslutar med en liten video från simulatorerna i skolan där jag lär mig att köra båt!



Denna gång körde vi ett containerfartyg som ni kan se och det var vääääldigt höga vågor. De sköljde över hela vår båt, men det kanske inte syns så bra här. Jag ska pröva att filma igenoch visa lite mer av "bryggan" också:)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Svar: Ja den svarta kändes lite kort tyckte jag. Jag som längtar efter bara ben! Allt bra med dig annars? Kram

2009-03-27 @ 11:34:15
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Svar: Ja den svarta kändes lite kort tyckte jag. Jag som längtar efter bara ben! Allt bra med dig annars? Kram

2009-03-27 @ 11:34:19
URL: http://sharpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0