Karlskrona ligger nog lite mer på plus än Kalmar

När vädret svek mig och Jenny som hade tänkt ligga ute och plugga i solen så blev vi helt crazy istället och drog på en utflykt. Till Karlskrona. Jag är definitivt positivt överraskad, vilken stad! :)
När jag satt här och funderade på vad det var som var så bra så kom jag fram till att många var havs- och båtrelaterade. Det hela påminde faktiskt lite om Stockholm och Vaxholm. Hemlängtan gjorde sig definitivt påmind igen....


Ser ni? Bilfärjan ser ju likadan ut som dem i Vaxholm!


Hur som helst, när vi körde in mot stan så spanade Jenny snabbt in en Max-skylt, skrek till och såg sen helt euforisk ut. Jag tror faktiskt att jag aldrig sett en människa bli så glad över att en se en hamburgerrestaurang:) Vi köpte med oss mat och satte oss vid färjelägret. Där upptäckte vi snabbt Karlkronas enda nackdel, blåsten. Det var fan 1000 gånger värre än Kalmar. Jennys pommes frites flög iväg och trots att hon var snabb som satan med att plocka upp dem så gled måsarna ovanför oss. Ja,gled. De kom inte nånvart pga blåsten. Så mycket blåste det.




Istället för att spana in stan till fots sedan så fastnade vi på Marinmuséet. Det var läckert 8) Haha!
Och trots att jag faktiskt inte gått runt nånting i stan (vi åkte bil runt Stortorget) så kan jag ändå på rak arm säga att om jag överlevde det här året i Kalmar så skulle jag LÄTT kunna överleva ett år i Karlskrona. Det är ju där man utbildar sig till kustbevakare!

Kommentarer
Postat av: Linda

haha, låter som en härlig utflykt med pommes-jagande, blåst och måsar. vad vore den svenska sommaren utan det? =)

själv ska jag ta mig ut i solen på innergården och plugga elteknik..yeay.. fy fabian, jag kommer ju inte ihåg hälften..

hoppas dagen blir bra! =)

Kram!

2009-06-01 @ 11:04:44
URL: http://paerlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0