Mat-Tina funderar över mat

Som sagt,min stoora resa (på alla sätt och vis) närmar sig med stormsteg och det är nu bara 5 dagar kvar!

Imorn tänkte jag ta mig in till stan för att inhandla diverse saker inför resan. Till exempel sjösjukeplåster, sjösjukepiller och sjösjukearmband:) Lika bra att vara väl förberedd,haha!

Har också kommit överfund med att det här med att resa bort för en längre tid inte är så dumt. Visst, jag kommer att sakna en hel massa människor då jag inte kommer ha obegränsad tillgång till varken internet eller telefon, men tänk vad kul det kommer bli att komma hem sen! Vilka återföreningar:)

Dessutom blir det avskedsmiddagar nu innan och en massa god mat. Idag blev det tvårätters med toast skagen till förrätt och entrecôte med hasselbackspotatis, bearnaisesås och en härlig grekisk sallad till huvudrätt. Synd bara att det var jag som var kocken och därför fick slita i köket:P
På fredag blir det avslut med flickorna på stan(kanske restaurangmiddag?) och på lördag med hela familjen. Då slipper jag laga mat ialla fall!:P

Dessutom har jag fått små presenter av min snälla gudmor. Hon kom hit på middag idag och skulle säga hej då och helt plötsligt står jag med ett litet paket i handen:)


En new york-guide och bokmärke till den (Mamma Mu är en symbol för att jag ska tänka på min ko-älskande gudmor) och 100 dollar. Perfekta presenter!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Heja heja :) spännande! snart bär det av, för oss båda. lycka till :)

2009-11-11 @ 22:27:03
URL: http://sofiagu.blogg.se/
Postat av: Linda

jag är avundsjuk.

2009-11-13 @ 14:42:51
URL: http://paerlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0