En arbetsramsa

Nu är det rörigt. I måndags vaknade jag hemma efter en helg på Vånö. Chefen ringde och ville att jag skulle jobba extra på Värmdö som körde Roslagens program. Sagt och gjort, på tisdag morgon åkte jag ut på Värmdö för att mönstra på Värmdö som egentligen var Roslagen och åkte mellan Värmdö, Husarö och Möja.
Förutom på torsdagen för då blev det Saxarens tur in till Strömkajen där vi låg stilla över dagen och på eftermiddagen var vi Vaxö istället. Ut till Vaxholm på Vaxös program och allt var lugn och ro tills idag på morgonen då en kollega skar sig i handen på Vånö och jag fick hoppa av Värmdö som är Vaxö i Vaxholm och hoppa på Vånö istället och ta en tur ut till Husarö och snart åker vi in till stan igen.
Hängde du med?;)

Kontentan är ialla fall att Vånö kommer in tidigare till stan ikväll än Värmdö och det innebär alltså att jag kan dricka alkohol och fortfarande få betalt då jag har arbetstid efter Värmdös program. Det tycker jag är lite roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0