Fysiska problem som resulterar i psykiska besattheter

I förrgår var jag hos tandläkaren för att kolla varför mina överkäkar ilar som fan. Jag har länge haft ett mindre hål i en tand som jag tänkte hade urartat nu, men så var icke fallet.
Tydligen så utför jag något som kallas tandpressning. Det innebär ungefär att man pressar ihop sina käkar så mycket att tänderna slits ned lite grann och detta kan även resultera i ilningar. Främst gör man det på natten, men även på dagen kan gaddarna slå ihop sig ibland, oftast när man är stressad.

Jag vet inte om det är bara för att jag är medveten om att jag tandpressar nu, men idag har jag riktigt jävla ont i käkarna! Undrar om hjärnan tänker extra mycket på det under natten också...Jag menar, ofta när man tänker på något så gör man det extra mycket istället. Typ som att man tänker på att inte svälja så mycket spott, då gör man det konstant istället!
Fan att man inte kan kontrollera det under natten! Bettskena nästa?


Update: Mina tänder är det enda jag tänker på. Jag har ont i käkarna och nu har jag typ börjat gnissla tänder också. Allt bara för att tandläkaren påpekade mig om tandpressningen. Damn it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0