Skärgården vs. Atlanten

Värmdö
(Hoppas att du tillåter att jag snodde din bild från Sjötrafikens hemsida Krister;)



Samma gamla båtar med samma gamla besättningar och samma gamla Husarö och Möjatrader. Fram och tillbaka varje dag och micra köttfärspajer och "nakkostallrikar" hit och dit. Nää, ärligt talat är jag lite trött på detta.
Därför gläds jag väldigt mycket åt att ha kommit in på kursen "Förberedande sjöingenjör" nere i Kalmar!
I november drar nämligen hela klassen iväg på en klassresa och det är ingen liten utflykt till Kolmården eller dylikt. Nä nä, hela klassen mönstrar på M/S Atlantic Cartier för en femveckors törn som inkluderar hamnuppehåll i bland annat Liverpool och New York! :D
Ombord får vi varva praktik nere i maskin med teorilektioner i fartygets lektionssal. Fritiden ute på Atlanten kanske man inte direkt kan spendera med att sitta och surfa på nätet, men väl simma i poolen eller styrketräna i gymmet. Detta kanske är min stora chans att komma i form?
Hur som helst, det kommer kännas coolt att kunna säga att första gången jag korsade Atlanten (för jag lär korsa den igen senare i livet) så gjorde jag det via båt. Flygplan? Vad är det?;)

 
Lite större och mer respektingivande än skärgårdsbåtarna måste jag säga...


Undrar dock varför luckan i aktern är så sned?!


Kommentarer
Postat av: K

Inga problem Kristina, och rampen är "så sne" för att nå iland trots att man ligger med sidan till kaj! /K

2009-09-24 @ 22:26:52
Postat av: Jonas

No problemo Holm! Rampen håller på att trilla av bara, men det har du ju hela atlantresan på dig att fixa. Man behöver den faktiskt inte heller så länge man åker åt rätt håll med båten, men eftersom du ska hålla till i grottan och inte på bryggan så kommer det nog gå bra. Glöm inte att maskinen är den där saken som står mitt i rummet och låter konstigt. Den funkar så länge man häller vatten och olja på den. Som en krukväxt typ. Är det något mer du undrar så kan du alltid fråga din allra pålitligaste sjöbusekompis. Det vill säga mig!

2009-09-25 @ 08:04:55
Postat av: Tina

K: Vad bra! Ahaa,då vet jag varför det ser så konstigt ut:)



Jonas: Haha! Ja, eftersom jag lyckades rädda landgången på Viberö i somras borde jag väl klara att fixa till rampen på Cartier också?

Tack för tipsen! Dom tar jag med mig ombord och blir det några problem ringer jag dig mate!:)

2009-09-26 @ 12:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0