Framtidsvisioner och illusioner

Här ligger jag i soffan med datorn i knät och ett monster i min hals. Jag väntar på att posten ska komma och tittar på Oprah som idag handlar om hur man räddar sitt äktenskap i denna finanskris-tid som en annan hemmafru. Dock har jag ju inget äktenskap att rädda. Men om jag hade haft det hade jag vetat hur jag som desperat hemmafru ska bete mig.

Jag kan inte basera mina känslor för min make beroende på hur mycket pengar han tjänar. Det är väl ändå kärleken som betyder något och när vi gifte oss så lovade vi ju varandra evig kärlek i nöd och lust.
Äktenskapsrådgivaren ordinerar KOMMUNIKATION. Äktenskapet krisar inte på grund av pengar utan för att vi inte kommunicerar med varandra så mycket som vi borde.
Som fru ska jag alltid säga vad jag tycker och känner till min make. Men inte bara i nöd utan också för att jag har lust.
- Hej älskling! Välkommen hem! Mår du bra? Hur har din dag varit? Jag har lagat din favoritmat till middag. Det är bara att slå dig ner. Vill du att jag ska fila dina fötter medan du äter?

Nää,det sista var kanske att överdriva lite grann, men man måste ju fortsätta att vara ett par och göra saker ihop. Komma ihåg varför man en gång i tiden gifte sig. Oftast brukar det väl bero på kärlek och att man aldrig vill vara utan den andra personen.

Men innan jag blir hemmafru (som jag säkerligen kommer bli eftersom jag jobbar veckovis) måste jag ju se till att bli någons fru. Nu pratar jag såklart om många år framåt i tiden, men redan nu fantiserar jag ibland om min drömframtid. Och ansiktena är inte luddiga.
Jag vet exakt vad jag vill ha.




Nu ska jag sluta vara framtidssentimental och koncentrera mig på att bli frisk istället. Jag måste bara gå ut till brevlådan och se om min framtid för hösten är utstakad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0