Nyttigt och väldigt gott mellanmål!

Såhär i nyårslöftestider så passar det ju bra med nyttiga recept och helst ska det ju vara gott och enkelt också! Därför är jag så lycklig att jag prövade det här receptet som jag hittade i en hälsotidning:)

Du behöver:
1 äpple
kanel
keso
kokosfett (eller annat matfett) att steka i

Gör såhär:
Tärna upp äpplet i lagom stora munsbitar. Stek dem i matfettet tills bitarna är mjuka/har fått lite stekyta. Lägg upp på en tallrik och pudra över så mycket kanel du vill ha. Servera med keso. Klart!

Jag brukar inte vara så förtjust i keso, men försöker lära mig att äta det. Och här gick det väldigt bra för tillsammans så smakade det som äppelkaka! Hur gott som helst!:D
Jag hade visserligen bara smör hemma som jag stekte äppelbitarna i, men ska pröva med kokosfett också. Det blir säkert ingen större skillnad. Så pröva du också nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0