Nynäshamn är fint!

Efter förra helgen så var både jag och Jonathan lite trötta. Hans familj var här på besök så det var lite trångt några dagar, men vi hade otroligt kul då vi var på Tekniska muséet på lördagen. Där hann vi med både 4D-bio, god middag och leka på Teknorama:)

Men ingen rast, ingen vila! På måndagen åkte vi en sväng till IKEA och hade min syster Lilli med oss. Hon trodde att det skulle bli för att hon älskar att åka dit, men hon tyckte att jag och Jonathan var jättesega att gå runt med för vi skulle titta och känna på allting,hihi! Men så är det när man åker dit för seriös shopping:)
Det blev bl.a. spottar till köket (för vi har tappat bort ena spotraden..!), lakan, julgardiner, köksknivar och en rutig julstrumpa till Jonathan,fniss!

Efter det har vi bara slappat i lägenheten och idag fick vi nog! Min babe önskade att få se havet och innan vi visste ordet av satt vi på pendeln till Nynäshamn. Ingen av oss har åkt sträckan VH-Nynäs tidigare så vi satt som klistrade mot fönstret för att titta ut på landskapet i skymningen! Otroligt vackert:)
Väl framme gick vi till turistbyrån (haha!), kollade lite i butiker, gick i hamnen och åt middag på en mysig närkrog.
Med i kassarna hem kom en adventsstjärna, ljusslinga till balkongen, diskmaskinssalt, ett par tumvantar och även ett par sjyssta vinterskor till mig som jag faktiskt varit på jakt efter.
Jag fick dessutom med mig hem en påse rökta räkor och en burk hemmagjord aioli som jag ska äta till middag imorn med lite rostat bröd,mums!
Vi var båda rörande överrens om att det påminde om att gå runt i en småstad, typ Kalmar, där men det är ändå så nära in till stan. Plus att det öppna havet ligger 15 minuters gångväg från Nynäs centrum! Perfekt boende för framtiden tyckte både jag o Jonathan...:)


Ett gammalt kort över Nynäs fiskehamn och tågstation


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0