Vinterpromenad

I september var jag och Jonathan ute på en långpromenad. Det var fortfarande varmt i solen då och vi vandrade runt länge utan att veta vart vi skulle gå. Tillslut hamnade vi i någon slags stor nätgunga som båda fick plats i och vi låg och vilade i solen. Jonathan sa efter en stund;
- Det här känns som den sista sommardagen.
- Jasså,vadå då? frågade jag
- Nä, bara en känsla man får liksom...
Det stämde faktiskt ganska bra! Dagarna efter var det mulet och man fick snart börja ha jacka på sig.

I måndags var vi ute på en långpromenad igen utan att veta vart vi skulle gå. Vi hamnade ute i skogen där det var lerigt och regnet duggade ner lite då och då. Så sa han det igen;
Tror du att det här är sista höstdagen?
- Ja,jo, kanske..Det kanske det kan vara faktiskt! Dom har ju sagt att snö ska komma den här veckan...

Och vi vet ju alla att snön vräkte ner från alla håll i tisdags och det har fortsatt lite smått idag. Återstår att se om vi kan gissa vinterns sista dag om några månader också!;)



Eftersom Jonathan har börjat jobba så har jag inte längre sällskap om dagarna när jag är ledig. Idag var min första dag som ensam hemmafru och jag spenderade den genom att ta en timmes promenad i snöovädret, handla lite, plocka upp de två sista kökskartongerna så nu är alla köksskåpen fyllda och laga middag.
En bra dag!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0