Born and raised in Mumindalen!

Ååh vilken härlig dag jag har haft! Jag har ju inte gjort mycket annorlunda mot vad jag brukar göra när jag är ledig, men när man har jobbat nära på två veckor på raken, så är det en oerhörd lyx att få sova ut till klockan 10, äta frukost framför datorn i soffan, ligga kvar på soffan i tre timmar till, åka och träna, strosa och gå och handla.
Man behöver inte passa nån tid eller ha framförhållning och planera två mål om dagen. Så himla skönt!:)
När jag gick bort och handlade på vår lilla ICA supermarket så hämtade jag även ut ett paket som jag beställde från internet förra veckan. Det var ett paket fyllt med Muuuumin!:D
Mumintrollen var ett av mina absoluta favoritprogram när jag var yngre och jag älskar dem än idag! Därför blev jag himla glad förra veckan när jag hittade världens bästa hemsida (där jag köpte dessa godbitar),
muminboden.se
De tre översta är vanliga förvaringslådor i plåt. Funderar på om jag ska ha dem som kakburkar i köket eller om de ska få bosätta sig nån annanstans...Jag tyckte ialla fall att det var lite roligt med ett trepack burkar med Mumindalens "elaka" karaktärer (Mårran, Stinky och Hattifnattarna) eftersom jag alltid varit retstickan i min syskonskara och systrarna tyckte att jag var elak när jag var yngre,haha!
De nedre burkarna är i samma serie och är en kaffeburk och en teburk med fyra fack så man kan ha tepåsarna sorterade. Mycket smart och mycket fina! :)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jättefina!! <3

2011-03-31 @ 22:53:07
URL: http://linneakrusbar.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja,visst är dom!!:D Tyvärr ser man inte alla figurer på teburken, men det är ju bara o kolla på hemsidan om man är intresserad,tihii!

2011-04-01 @ 13:33:47
URL: http://tequinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0