Min ensamma kulturdag

När man är ledig fyra veckor på raken som jag har varit (och det är vinter utomhus) så blir man snart ganska uttråkad. Förstå mig rätt, det är skönt att vara ledig men efter ett tag är det inte lika kul längre att sova till 11, äta brunch, åka och träna, städa lite, laga middag och sen undra vart fan dagen tog vägen egentligen?
Nä, så jag bestämde mig en onsdag att gå på museum för det var gratis nöje! Jag tog dessutom med mig kameran och dokumenterade min sköna kulturdag:)

Började med att testa kameran så den fortfarande fungerar...

Gick ned till pendeltåget...


...som tog mig in till t-centralen


Därifrån tog jag tuben till Slussen...


...där det var liv och rörelse i vanlig ordning!


Först gick jag till Stockholms stadsmuseum som ligger just i Slussen (tyvärr tog jag aldrig några bilder inne på de museum jag besökte för jag trodde det var fotoförbud. Men det var det icke:P)


Efter det åkte jag med djurgårdsfärjan över till Djurgården.


Ett öde vinter-Gröna Lund


Väl iland på kungliga Djurgården så åt jag middag på Blå porten. Det blev en fantastiskt god blomkålssoppa med basilikaolja och vitlöksbröd. Mmmmmmmmmm!!


De hade även en dignande kakbuffé...


...och tårtor och pajer...


Men denna gång blev jag nöjd med den goda soppan och njöt bara av att titta på alla godheter:)


Sen gick jag bort till Nordiska muséet och kollade på männens badmode genom åren och dukade bord från 1500-talet och framåt...

Där fanns det roliga förvaringsskåp:)


Sen mötte jag upp min babe på Laughing duck där vi tog en onsdagsöl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0