Mellanmålstips!

För att komma ner till min målvikt måste jag ju utöver träning även tänka på vad jag stoppar i mig. Så denna gång testar jag nya trend- och kändisdieten som kallas Dukandieten. Den är uppdelad i fyra faser som kallas för attackfasen, kryssningsfasen, förstärkningsfasen och till slut stabiliseringsfasen.
Dieten går ut på att man äter en fasansfull massa mängder med protein, lite fett och nästan inga kolhydrater. Ja,det är ganska trist men det funkar! Har redan gått ned 1,5 kg och jag har bara hållt på 1,5 vecka:) Dessutom är det ju bara en viss tid och sen äter jag normalt igen och kan förhoppningsvis hålla min nya vikt!
Till skillnad från förra året när jag skulle pröva på LCHF så har det gott oerhört bra denna gång! Inte orkeslös, nere eller stora cravings efter kolhydrater. Visst, det vore gott med en macka på morgonen eller en tallrik pasta med parmesan, men jag behöver det inte för att överleva. Det blir något att se fram emot istället!

Hur som helst, har kommit över ett SUPERGOTT recept som jag vill dela med mig av! Det är dessutom väldigt nyttigt och väldigt mättande. De kallas för Dr Dukans frukostplättar (Dr Dukan är fransmannen som skapat dieten), men funkar utmärkt som mellanmål också.
Du behöver för 1 port:
1,5 msk havrekli
1,5 msk lättkeso
1 ägg
Ev. en nypa salt
Neutral olja
Vispa ihop havrekli, keso och ägget i en skål och dra ev. ett eller två varv med saltkvarnen över. Droppa i några droppar olja i en teflonpanna och stryk ut till en tunn hinna. (Man får inte ha mycket fett i dieten!)
Vänta tills pannan är varm och häll sedan i smeten till 1 eller 2 plättar och stek ca 2-3 min på varje sida.
Servera direkt med t.ex. kalkon och lite paprika eller som mellanmål med bara lite kanel på!
Idag fuskade jag lite också o la till 1 krm vaniljsocker i smeten. Strödde sedan på massa kanel och åt som den var. Smakar som fattiga riddare! Huuuuuur gott som helst:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0