Så var det dags igen...

Snart har det gått exakt ett år sedan jag började ta tag i mina trivselkilon som hade smugit sig på under mitt första halvår som sambo. Det gick ju ganska bra i början och även fast jag inte gick ned så mycket i slutet under vintern så tränade jag ändå mycket och lyckades tajta till kroppen ganska mycket.
Sen under våren och sommaren hände nånting. Jag åkte inte lika ofta till Friskis (jag antar att solen och värmen ute lockade mer:) Mitt medlemskap i viktklubb tog slut och jag hade inte längre lika bra råkoll på hur mycket jag faktiskt stoppade i mig. Dessutom är det ju extra gott med öl eller ett glas rosé under sommaren.
Men i slutet av maj var det vårruset och det fick både mig och mina kollegor inspirerade till att utmana oss själva och springa en hel mil. Så nu på lördag är det dags för Tjejmilen!
Jag har sprungit ganska regelbundet under sommaren och det är väl det som räddat mig från att gå upp i vikt igen. Men nu vill jag försöka få bort det sista som jag misslyckades med sist. Mitt BMI är nere på normalvikt, men jag känner att jag vill utmana mig lite igen:)
Målet är 62 kg och mitt första delmål är 65 kg. Just nu ligger jag på 67,6 kg så det borde inte vara allt för svårt tycker jag! Även fast finputsarkilona är det svåraste säger de....Hmm,återstår att se!
Tänkte dela med mig av mina mått på årsdagen sen jag började med viktminskning (1a september) för att se om det har hänt något på ett år! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0