Dagarna bara rullar på...

Det ligger ett tjockt molntäcke över Sydney och det känns som att det aldrig vill flytta på sig. Jag har nog ärligt talat, inte sett solen sen förra lördagen när jag låg på stranden. Fördriver mest dagarna med att sova till 12, äta lite frukost till kl. 14 och sen kanske gå ut en kort runda på stan nånstans för att leta efter bra ställen med gratis wi-fi, sen gå hem och kolla på en film.
Idag var det samma rutin som alltid på ”morgonen” och sen gick jag ner till Paddys market i Chinatown för att titta runt lite. Jag läste på en turistkarta som jag har, att ovanpå ligger Market city som skulle ha lite outletbutiker på "international brands". Det lät ju bra!
Men efter att planlöst ha vandrat runt på Paddys market som mest säljer skräp och var intresserad av att se lite riktiga kläder osv. blev jag bara väldigt besviken igen. Deras outletbutiker var typ Esprit och Fila. Ni vet, det där märket som alla hade på collegetröjor i mitten av 90-talet.
Dessutom fanns det inget fungerande wi-fi så nu sitter jag på ett café på George street mittemot centralstationen. George street är typ som Sveavägen i Stockholm. Den är sjukt lång och går igenom hela city.
Imorgon ska jag försöka komma upp i tid och gå National maritime museum nere i Darling Harbour. Det har rankats som ett av världens häftigaste museum tydligen. Kan ju vara värt att undersöka den saken...
Nä, nu får solen och värmen komma tillbaka så att jag kan få den där solbrännan nån gång och ligga o läsa en bok i gräset eller på stranden.
Om det inte blir så, så har jag en annan grej på gång. Inget är bestämt än, men berättar mer så fort jag vet mer...:)
Det är ganska varmt i luften ändå och fuktigt så håret lever som det vill. Men fler bilder har önskats och då får ni sanningen,haha!

Kommentarer
Postat av: Joaquim Lindvall

Mer bilder åt folket säger jag! :) Tråkigt med molntäcket dock men det lär försvinna förr eller senare. Söt du är. Puss!

2011-12-08 @ 15:58:57
URL: http://silverlinor.wordpress.com
Postat av: Linnea

Saknar dig!! <3 Såg du min mops-bild på fejjan förresten?! :)

2011-12-08 @ 22:43:43
URL: http://linneakrusbar.blogg.se/
Postat av: Tina

Quim: tar åt mig och ska försöka publicera ännu fler bilder! :P Du är söt! Puss o kram



Plutten: Saknar dig och de två andra systrarna också! Såg inte mopsbilden, men ska genast gå in och kolla:) <3

2011-12-09 @ 07:58:01
Postat av: www.promofunding.partners/loans-we-offer

see here for the top no appraisal around

2015-05-20 @ 00:22:39
URL: http://utahfinancialmortgage.bloghi.com/
Postat av: commercial real estate

go here for the best no credit check loans around

Postat av: refinance mortgage

go here for the greatest mortgage insurance around

2015-05-21 @ 10:54:01
URL: http://www.lookuppage.com/users/jamesvoak/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0