Julafton del 2.

När jag efter 7,5 timme på tåget var tillbaka i Sydney var det strålande sol och varmt och kllibbigt. Tyckte ialla fall jag som varit två veckor på Australiens högsta punkt och frusit mest hela tiden.
Kom in i lägenheten som var lika hemskt varm den också och kände mig så himla trött. Jag satt uppe en stund och surfade lite innan jag gick in på mitt rum och vilade några timmar. Bestämde också Skypedejt med familjen vilket var himla mysigt:)
Medan jag låg och vilade på rummet så kom det hit två fransyskor och en fransman som började stöka i köket. Jag tänkte; vad sjuttsingen håller de på med? Eller ska fransmännen ha en liten fransk afton tillsammans?
När jag kände mig piggare och hade tagit en dusch gick jag ut i köket för att hitta nånting att äta, och vad finner jag där?
Ett fint uppdukat bord till nio personer med tomteluvor och allt. Vilken överraskning! Det var en stor julmiddag som väntade. Visserligen inte med traditionell julmat, men vem bryr sig? Det var ändå inte en riktig traditionell julafton.
De hade fixat en fördrink (typ ananasdrink utan alkohol) med tilltugg i form av grönsaker med dipp, toast med ägg och toast med philadelphiaost. Till huvudrätt blev det stekt kyckling med ris och en krämig mandelsås och tillsist en sockerkaka med fruktsallad. Dessvärre blev middagen så sen för vi väntade på att Sumay skulle komma hem från jobbet så jag hann somna innan det var dags för efterrätten. (juste, det var ostbricka emellan huvudrätten och efterrätten, såklart!;)
Hela gänget!

Hur som helst, det var väldigt mysigt att fira lite jul tillsammans. För vi är ju alla lika långt ifrån våra familjer så varför inte fira tillsammans?
Franska Romain och Mathilde och till höger sitter tyska Sumay. Alla tre bor i samma lägenhet som mig.



Från oss till alla er där hemma; hoppas ni hade en toppenjul och god fortsättning!



Full rulle i köket!



Alla runt middagsbordet:)

Kommentarer
Postat av: Mia

Skönt att slippa julmaten nån gång. Och sköt att slippa laga maten själv! Här hemma har vi rullat kötbullar, lagt in sill och bakat lussebullar i omgångar för att det skulle bli klart till julafton. Vi åt julmat i flera veckor och fortfarande lite nedskuren julskinka kvar i frysen... Verkar som att ni hade en mysig julafton!

2012-01-14 @ 11:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0