Mina barn, andras ungar var det va?

Första dygnet ute i buschen ,i närheten av byhålan Walcha med 1800 invånare, är nu officiellt avklarat! Hur det gick? Ärligt talat, sådär:P
När jag anlände igår kväll så kom mamman i huset och hämtade upp mig på ”tågstationen”. Jag skriver ”tågstationen” eftersom det bara var en perrong med ett litet hus på som låg mitt i ingenstans. Det var bara skog och berg runt omkring oss.
Sen sa hon att hon bodde 40 km därifrån, med en kort resa igenom den lilla staden. Sagt och gjort, ”staden" var gullig och plötsligt var vi framme på gården. Där var det fem ungar eftersom den äldsta hade två kompisar här för övernattning. Kul start va?
Jag iakttog mest igår, men jag måste erkänna att jag fick lite panik. Jag trodde det skulle bli bättre idag när det bara var syskonen själva, men njaaaa...
När alla skolungar åkt iväg till skolan lämnade mamman mig ensam hemma med de två yngsta (4 och 3), för att hon skulle iväg och handla julklappar. Det tar en timme att åka till närmsta stad.
Pappan är bonde och jobbar ute nästan hela dagen med undantag för fika och lunch. Så här har jag varit med två barn som jag inte alls känner och som jag inte kan prata mitt modersmål med.
På eftermiddagen när den äldsta kom hem igen så började det lugnt. Men sen började hon kaxa emot och jag insåg att hon gjort lite tricks mot mig och lurat mig.
Tillslut började tålamodet brytas ned och när mamman kom hem vid 18-tiden fick jag ett nervöst sammanbrott med lite gråt som resultat. Men efter en lugn hemmakväll ensam, lite mat och en varm dusch känns det bättre. Nu ligger jag i sängen och pustar ut. Ska snart försöka sova tror jag, för det blev inte mycket sömn igår natt. Som vanligt när man är på ett nytt ställe.
Imorn är mamman hemma hoppas jag så att jag får lite mer hjälp, för den här dagen har verkligen tagit på mina krafter! Okej, nog med text. Ska göra ett annat inlägg med bara bilder som kompensation för detta. Var bara tvungen att skriva av mig.
Men jag vill fortfarande ha egna barn. Det är bara andras ungar som är lite smått jobbiga:)

Men för övrigt så är det bra! Huset är väldigt stort och fint med en modern touch. Jag har ett stort eget rum med dubbelsäng och egen dusch o toalett. (bilder kommer så småningom)
Tågresan hit var också fantastisk! Det var som att åka genom ett sagolandskap med höga skogsbeklädda berg, tunga regnmoln som hängde över topparna och djupa dalar där jag såg vilda wallabys hoppa omkring!
Väldigt exotisk och häftig upplevelse! Ska ta bilder på resan hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0