Sön 18e - tis 20e december

Nu är jag tillbaka med buller och bång i Sydney, sen cirka ett dygn tillbaka. Det har varit toppenväder idag så jag har solat mest hela dagen, efter att ha sovit ut. Hur skönt som helst!
Men vi tar allt i ordning, dags att åka tillbaka en vecka i tiden och berätta om min sista vecka hos familjen Crawford!:)
Förra helgen var jag ju först hos deras mormor och på söndagen åkte jag vidare för att sova över hos min kära vän Sanna som för tillfället bor hos familjen Nivison. Vi åt en massa chips, choklad, drack cola, tog igen en massa saker och skrattade som fan:)
Här är lite bilder från deras ranch och en på söta Sanna!
Fint att solen behagade komma fram lite också!



Stora marker har de...



San the ham - that’s her!



Familjen har två emuer. De låter jättekonstigt, som att de är ihåliga nästan.
Svårt att beskriva,men kul lät det!

Till middag bjöds det på den godaste steken jag någonsin ätit (grillad såklart) och ett glas väldigt gott vin. På morgonen blev det ägg&bacon med en fin-fin cappucino från deras väldigt avancerade kaffemaskin.
Deras hus var sjukt stort och fint, där vissa rum kändes som en gammal engelsk herrgård. Glömde tyvärr bort att ta några bilder, men något måste jag ju få behålla för mig själv;)
Vi åkte in till Walcha på morgonen där både Sannas och min mamma går på pilates varje måndagmorgon. Så jag och Sanna var barnvakter nån timme tillsammans innan jag åkte med min familj tillbaka till deras gård, Baringa.
Där spenderades måndagen och tisdagen med att inte göra något speciellt.
Vi städade en dag (tog cirka två timmar att dammsuga hela huset...), tvättade kläder och så gjorde jag ju chokladbollar med barnen och gjorde köttbullar till middag en dag också! Det var väldigt uppskattat:)
Dock uppstod en väldigt pinsam/rolig situation när jag (på tal om chokladbollar och köttbullar) ville berätta för mamman att svenskarna äter mycket mat formade som bollar och utbrast;
- Yeah, in Sweden we eat lots of balls...
På bilden ser ni den yngsta av barnen ,Charlie 3 år, när han skulle ut och leka i regnet:) Så söt!



Syskonmys i sängen:)



Det är inte lätt det där med vilken fot skorna ska sitta på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0