Och på den tredje dagen...

Nu har jag varit här tre hela dagar och jag är inte längre lika skräckslagen. De två minsta är för det mesta supergulliga och lyder allt jag säger, medan den äldsta är lite mer knepig. Antar att hon är inne i en sån period där hon testar alla gränser på de vuxna och har som en andra trotsålder typ.
I rosa tröja är Eliza,6 och bredvid är lillasystern Harriet,4 och längst fram har vi söta Charlie,3.


Igår var ialla fall mamman hemma hela dagen och jag kunde ta det lite lugnare. På eftermiddagen åkte vi in till Walcha eftersom tjejerna här skulle gå på balett. Jag passade då på att gå runt och titta lite. Det var inte så mycket att se, det finns en kort huvudgata med några få butiker.
Däremot hamnade jag på en antikshop ,som jag mer skulle kalla permanent loppis på ren svenska, där det fanns huuur mycket som helst att titta på! Det slutade med att jag köpte en gammal plåtburk med rosor på för fem dollar (cirka 35 kronor) och har därmed gett ett litet bidrag till landsbygden i Australien.
Efter det åkte mamman,barnen och jag till ett av alla vattenfall som finns häromkring. Det var så himla häftigt att se, jag tror inte jag har sett ett så stort vattenfall förut faktiskt!
Sedan var det pre-school christmas party vilket inte var så hemskt som det låter. Barnen sprang omkring fritt och hoppade i hoppborgen medan föräldrarna stod och drack öl och snackade skit. Snacka om kulturskillnad från Sverige där något sånt aldrig skulle hända! :)
När vi kom hem från ”festen” var det läggdags för barnen direkt och vi vuxna satt framför teven med ett eller två glas vitt och diskuterade australienska och svenska skådespelare och kändisar. Trevligt värre!
Efter en lång regnperiod brukar man tydligen inte ens se stenarna för att det är så mycket vatten...


Huvudgatan i Walcha som mest ser ut som en parkering ser jag nu,haha!


Idag har jag varit ensam hemma med alla tre i princip hela dagen. Det gick mestadels ganska bra, förutom när jag för en stund trodde att jag tappat bort den äldsta som sprang ifrån mig. Jäkla unge!
Jag fick dem enkelt i säng ialla fall och det var skönt för då fick jag en stund för mig själv framför teven innan föräldrarna kom hem!
Här har vi huset sett från grinden där man kommer med bilen.
Fönstret allra längst till höger är mitt fönster!


Imorn får jag nästan ledigt då jag slipper vara barnvakt hela dagen och istället får hjälpa pappan med deras kossor. Familjen har cirka 500 kor och cirka 1200 får så det är några stycken:)
Det ska bli väldigt spännande och intressant! På kvällen är det party och jag hoppas på att få lite öl igen;)

Kommentarer
Postat av: Joaquim Lindvall

Vad kul det är att få ansikte på barnen och stan och huset där du huserar, mer sånt! :)

2011-12-15 @ 18:22:34
URL: http://silverlinor.wordpress.com
Postat av: Emelie F

Hej!

Vad spännande med aupair jobb. Blir det bara till jul eller kanske förlängt oxå? Hoppas du får ordning på barnen. Säg "Nej" till allt. När rå men säg "nej" innan du blir arg om dom är för krävande och stå på dig. Det är mitt hetaste tips! :) ha det gott kram!

2011-12-15 @ 22:17:35
Postat av: Kristina

Joaquim: Det kommer ett inlägg nu med bilder på mitt rum! Hoppas du gillar det:)

Emelie: Tack för tipset Emelie! Ska försöka använda mig mer av det:) Det blir bara till jul, sen ska jag fira och skön sol(förhoppningsvis)semester resten av tiden i Sydney!

2011-12-15 @ 23:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0