Lyxögonshopping och regnskogsvandring

I lördags var första dagen som solen visade sig igen efter att ha varit frånvarande en längre tid. Därför tänkte vi att vi skulle gå till stranden och njuta av solen, men det blev lite annorlunda än vad vi hade tänkt oss.
För det första så hade jag inget busskort då och ville helst inte heller köpa något så vi skulle gå till en strand. Jonathan föreslog en som låg en mils promenad bort, men eftersom jag hade träningsvärk från joggingturen dagen innan tyckte jag att Bondi som ligger ca 5 km bort var mer lämpligt. Plus att jag såklart ville se en av världens mest kända stränder!
Dessutom skulle vi titta förbi en galleria som ligger i området Bondi Junction, där Jonathan hade varit på invigning innan jag kom hit.
På vägen till Bondi hittade vi en massa lutande hus;)

Sagt och gjort, vi gick och gick och under tiden tittade solen fram allt mer och det blev olidligt varmt och fuktigt (eftersom allt var blött efter en vecka med regn). Helst hade jag velat gå till stranden först, för att bada efter den varma promenaden. Men vi kom till Bondi Junction först och bestämde oss för att titta in där först.
Väl där inne fanns både Jimmy Choo, Chanel och massa andra lyxmärken. Jag klämde på en massa Choo’s och sökte även att se en Chanelväska jag en vacker dag önskar ha i min ägo.
Dock blev det inga lyxköp. Jonathan köpte en keps inne på Target bara.

Innan vi fortsatte till stranden åt vi jättegod falafel ,med en massa olika såser, till lunch i gallerian.

Sen skulle vi alltså gå vidare, men eftersom vi inte hade nån karta eller visste vart stranden låg så gick vi vilse. Plötsligt tog bostadsområdet slut och vi hamnade i en regnskog som vi gick genom, åt det hållet vi trodde stranden låg. Det var iofs ganska ballt. Från att sitta och käka lunch i en lyxgalleria till att svettas i en fuktig regnskog på 10 minuter!



Precis i början var ett vattenfall!






Riktigt läckert var det!



Tillslut kom vi ut till civilisationen igen och gick upp på en stor kulle för att se vart stranden egentligen var någonstans. Det visade sig att man hade världens utsikt därifrån åt alla håll så vi satt och njöt där en stund.



Efter ca 2-3 timmars vandring kom vi äntligen fram till Bondi beach där vi slog oss ned i gräset och vilade innan vi tog bussen hem. Jag tyckte det var värt att köpa ett busskort ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0