Nya skor och lite mat

I förrgår när vi var i Warringah mall så köpte jag ett par joggingskor på Target för att jag ska kunna motionera lite. De kostade bara 18 dollar vilket är ungefär 135 kronor, helt okej! Sen får vi väl se hur länge de håller, för Jonathan köpte ett par skor där för 3 veckor sen som kostade 30 dollar och de har vi redan fått kasta för de läckte in så mycket vatten. Regnet bara fortsätter att hälla ner... Såhär ser de ut ialla fall;
Typ :)
Vad äter vi här då? Ja, man har ju ingen lust att spendera längre tid än nödvändigt i dessa hostelkök så till frukost blir det två mackor och en kopp te eller ett glas juice. Smöret brer jag på med en plastkniv och osten hyvlar jag med en potatisskalare. Ja, ni förstår.
Igår innan vi gick och tittade på de söta koalabjörnarna så var jag hungrig (som alltid:) och vi såg en skylt om Woolworths egna foodcourt (Woolworth är som ICA). Det är nog billigt och bra tänkte vi!
Vi gick ned för en trapp och hamnar rakt i en asiatisk foodcourt. Det var mat från Thailand, Kina, Japan, Malaysia och Vietnam. Sa jag att vi inte var i Chinatown?
Haha, lite kul syn, men det var ju inget fel med det! Vi tog thaimat och jag fick några av de godaste scampi jag ätit i en vitlökssås. Vår mat tillsammans blev 15 dollar (ca 100 kronor) och det var stora mättande portioner. Mums!
Till middag igår blev det Big Mac med en liten pommes o en liten cola i Red light district. Den smakade nästan exakt som hemma, lite mesigare dressing kanske, men annars kände smaklökarna sig som hemma:)
Jonathan åt nåt starkt och oätbart som vanligt:P



Thaistället i bakgrunden och en till suddig jag.
Jag fastnar inte så lätt på kort tydligen;)



Världens bästa scampi och grönsaker i vitlökssås. Jag veeeet att man ska bojkotta scampi för det typ är miljöfarligt och hej o hå, men det är ju sååå gott!



Efter alla djur var jag kaffesugen, men istället blev det en grande Pepparmint Moccha från Starbucks, som jag faktiskt är osäker på om det är kaffe eller varm choklad. Sjukt god ialla fall! :)



Till det delade vi på en cinnamon scroll med en massa frosting på från Subway. Det var väldigt gott efter att inte ha ätit nåt sött på en vecka.
Hmm, kanske dags att snöra på joggingskorna nu då? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0