Regnet det bara öser ner...

Sydney bjuder inte direkt på något vår/sommarväder. Från i söndags eftermiddag har det varit konstant mulet och sen igår har det regnat nästan hela tiden. Idag var det bara 15 grader så långbyxor och dubbla långärmade tröjor åkte på!
Så man får passa på att göra nyttiga saker ”hemma” eller roa sig med inomhusaktiviteter på stan. Igår översatte Jonathan sitt CV till engelska medan jag mest bloggade och surfade hela dagen. På eftermiddagen skulle vi göra ett bankärende, men det blev för stressigt så vi strosade runt i en GIGANTISK galleria och tittade. Jag kommer ju inte direkt bli uttråkad när Jonathan o de andra rumskamraterna börjar jobba;)

Idag blev det lite mer aktivitet. Vi kom iväg i tid så vi hoppade på bussen ut till Wallringah mall där Jonathan gjorde sina ärenden och så blev det en sen lunch och lite mer fönstershopping. Det finns till exempel huuuuuuur många olika skobutiker som helst så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Det blir nog inga julklappar till syrrorna för jag måste få plats med alla skor jag ska ta med mig hem;)

Jag åt egenblandad sallad och Jonathan åt indiskt på en stor foodcourt.



Mitt bland alla butiker var det en stor frukt&grönt marknad!



Det var så konstigt för det var som en inomhusgalleria, fast det var utomhus. Kallt som fan.
Här står Jonathan i tomtebyn:)



Sen tog vi bussen tillbaka in till city...



...och tog tunnelbanan två stationer och gick hemåt genom Hyde Park...



...nedför Park street (tror jag det heter:P) som är en stor gata som tar oss till...



...vår gata! Man anar en skylt med röd text, det är ingången till vårt hostel:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0